Stuff

Jag skaffade mig en blogg för att själv kunna hålla koll på mitt liv eftersom mitt minne inte vill vara med i leken alla gånger. Det går ju inte så bra om jag aldrig uppdaterar...
 
Så nu blir det en sammanfattning :D

Torsdag 29/11 : Anna kom över och tillsammans försökte vi oss på pannbiff med klyftpotatis. Vi hann även med att se en film vid namn "Voodoo Academy".
Det var bland det tråkigaste och underligaste jag någonsin sett. Den blev klassad som en rival till "The Room" och om det inte säger dig något så har du ett väldigt tragiskt liv. Eller ett lyckad liv, är inte riktigt hundra.

 -

Fredag 30/11 : Filmkväll hos Otto. På kvällens lista stod Battlefield Baseball, den sämsta japanska film som sorgligt nog någonsin klippts ihop. Det var en röra från början till slut. Och inte en bra sådan.

Sen när alla farit hemåt startade Otto "Far Cry 3" som var det första jag någonsin sett av den spel-serien. Slutade med att jag blev arg på all ologiskt som hände (bl.a. att man inte kunde plocka upp kniven man kört in i en killes bröst eller det faktum att samma snubbe som utförde knivdådet var samma snubbe som 1 minut tidigare fick sin bror dödad för att han inte vågade springa ifrån människor som försökte döda honom. Genius.) och distraherade mig själv genom att fundera om figuren som följde med var en man med kjol eller kvinna med skägg.

-

Måndag 3/12 : For och simmade en andra gång med Hanna. Lika trevligt denna gång speciellt när vi lekte pärlor i musslor. Eller Hanna var en pärla men min mussla (flytande badleksak) var tydligen för liten för att accepteras. Hmm...vi säger väl det.
Efter det blev det att fara hem till mig och sätta igång med att göra dumplings.
Säger här och nu att det är något jag inte kommer att göra om på ett bra tag!
"THREE...EXTREMES" var dock en överaskning som film. Riktigt bra även fast jag bara förstod en av de tre kortfilmerna. Seriöst en av de få saker jag kan säga att jag är bra på är att förstå konstiga meddelanden och udda tolkningar, men i det här fallet kan Japan och Korea gå och ta sig. Det var bara Hong Kong som made any sense och det var för att det var HELT UPPENBART att kvinnan tillagade foster. För de VISADE att hon tillagade foster!

Kommentarer

Comment Here:

Name:
Kom ihåg mig?

E-Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback