Jag må behöva James Bond för att komma åt fiolen i väskan...

...men jag nöjer mig med att jag tydligen är en naturbegåvning i att hålla i stråken.
(Att använda den kommer sen...)
 
Jag har nog aldrig varit så produktiv som jag var i onsdags. Det känns som om jag hann med allt.
Först på dagens lista var min allra första fiollektion. Japp, det har äntligen blivit av. En livslång dröm som jag nu är redo att ta tag i, med väldigt mycket hjälp från Hanna.

"Emm...bara så du vet så kommer du inte att låta särskilt bra förrän om några år..."
"Jag förväntar mig inte att låta så bra då heller..."

Inte nog med att Hanna fixade så att jag fick träffa läraren, hon var även snäll nog att låna ut sin egen fiol. Men hon gjorde det ganska klart vad som skulle hända om den skulle råka ut för en olycka.

"You break my baby, I break YOU!"

Själva lektionen gick fantastiskt. Fick hoppa fram hela 4 lektioner vilket gör mig mer stolt än vad jag förtjänar eftersom "studieplanen" är för de som är ca 6 år.

Efter ett biobesök mötte jag Hanna inne på Bokia och det bars av till Violinmakaren för att Hanna behövde en ny sträng och jag ville titta på fioler.
Ut kom vi med en ny stäng och två extra fioler som jag fick låna för att testa och se vad jag tyckte om. Inte den smartaste iden vi haft eftersom vi blev tvungna att traska i kylan och in i simhallen konkandes på sammanlagt tre fioler.

Konstiga blickar, nej då!
 

Kommentarer

Comment Here:

Name:
Kom ihåg mig?

E-Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback